Tartalommarketing

Ha beírsz egy szót a Google keresőjébe, a másodperc törtrésze alatt szó szerint millió találatot kapsz. Nyilvánvaló, hogy nem fogod átbogarászni az összeset, szinte borítékolható, hogy kizárólag az első oldali találatokkal fogsz foglalkozni. Nem árulunk el nagy titkot, ha azt mondjuk, mindenki más is így tesz. Pontosan ezért szeretne mindenki a Google első oldalára kerülni, ami azonban nem könnyű, és igen kemény, kitartó munka ára. Ebben lehet nagy segítségedre a tartalommarketing.

Mi az a tartalommarketing?

A tartalommarketing az a stratégiai marketing megközelítés, amely során értékes, releváns és következetes tartalmat hozol létre annak érdekében, hogy ismertebbé tedd a márkád, hogy szélesebb rétegekhez juss el azzal a céllal, hogy új ügyfeleket, vásárlókat szerezz.

Azonban nagyon fontos, hogy a tartalommarketing nem reklám vagy hirdetés. A tartalommarketing azzal hat, hogy értéket ad az érdeklődők, a potenciális ügyfelek számára, aminek köszönhetően kiépül a bizalom, amelynek hatására később vásárolni fog.

Ebből következik, hogy a tartalommarketinggel nem egyik pillanatról a másikra fogsz eredményt elérni, ez egy hosszabb, időigényes folyamat, amelyre azonban megéri energiát áldozni.

Mi számít tartalommarketingnek?

A tartalommarketing nem ismeretlen, mind találkozunk vele, és elsőre talán annak írott formájára asszociálunk, azonban a tartalommarketing ennél sokkal több formában megjelenhet. A legismertebb formája valóban az írott forma, elsősorban blogok, de lehet videó, kép és hang is. A tartalommarketing leggyakrabban a következő lehet:

  • blog
  • e-könyvek
  • weboldal
  • landing page
  • videók 
  • infografikák
  • kreatívok
  • podcastek
  • interjúk
  • közösségi média posztok

A tartalommarketing előnye

A tartalommarketing ugyan nem hoz gyors eredményt, azonban annál hasznosabb, és időtállóbb. Ugyanis ha jól csinálod, a tartalommarketing márkaértéket teremt, azaz idővel a márkád egyre értékesebb lesz. 

Minél több hasznos, értékes, és érdekes tartalmat osztasz meg,azaz minél többet segítesz, annál ismertebbé, értékesebbé válsz a célcsoportod számára. 

A tartalommarketing hitelességet teremt és elkötelez. Ez pedig beindítja és generálja a folyamatot. Minél többekhez jutsz el, annál nagyobb valószínűséggel lesznek köztük a potenciális ügyfeleid, és vásárlóid, akik valóban vásárolnak is. A tartalommarketingnek köszönhetően ugyanis az emberek tudják, hogy adott problémákra, kérdésekre nálad választ találnak egy blogbejegyzés, poszt vagy videó formájában, ezért egy idő után már alapból is téged fognak keresni.

Hogyan működik a tartalommarketing?

A tartalommarketing működését egy alapvető különbség határozza meg. Az emberek téged keresnek meg, és nem te keresed meg őket, mint a reklámok, hirdetések esetében. 

Van egy problémájuk, amire megoldást keresnek, így jutnak el hozzád, abban az esetben, ha olyan tartalmakat teszel közzé, amelyek valóban relevánsak és hasznosak. Ennek köszönhetően a tartalommarketing organikus találatokat eredményez.

Tartalommarketing stratégia

Ahhoz, hogy a tartalommarketinget hatékonyan használni tudd, stratégia mentén kell felépítened a tartalommarketinged is. 

A sikeres tartalommarketing kampánynak megtervezettnek, kezelhetőnek és fenntarthatónak kell lennie. Az online marketing alapok cikkre alapulóan, a következő lépéseket érdemes követni:

1. Határozd meg a közönséged: ahhoz, hogy valóban értékes, és releváns tartalmakat tudj létrehozni, tudnod kell, hogy kikhez szól az adott tartalom. Ismerned kell az igényeiket, problémáikat. Ez csak úgy kivitelezhető, ha ismered azokat, akiknek a tartalmat készíted, ezért elengedhetetlen, hogy meghatározd a célközönséged.

2. Határozd meg a megfelelő formátumot: a tartalommarketing többféle módon megjelenhet, és az egyes formátumok nem egyformán hatékonyak a különféle problémák esetében. Van olyan, amikor a blogcikk előnyösebb, de olyan is, amikor a videó. Gondold végig, hogy a célcsoportodnak milyen formában lesz legértékesebb a tartalmad, és hogy támogatja leginkább az üzleti céljaidat.

3. Határozd meg, hogy milyen módon teszed közzé az adott tartalmat, milyen marketing csatornákat használsz hozzá: a weboldalad mellett érdemes hírlevélben is kiküldeni, illetve a közösségi média felületeken is megosztani. Az, hogy hol lesz a legeredményesebb az elérés, természetesen azon múlik, hol tudod elérni a közönséged, ehhez pedig ismerned kell őket.

4. Határozd meg, ki készíti a tartalmat: a tartalomnak jó minőségűnek, érdekesnek, hasznosnak, informatívnak, értékesnek kell lennie annak érdekében, hogy a tartalommarketing eredményesen tudjon működni. Éppen ezért nagyon nem mindegy, ki készíti.

5. Ütemterv meghatározása: hozz létre egy 3-6 hónapos reális tervet arról, hogy mikor milyen tartalmakat készítesz.

6. Az ütemtervnek megfelelően készítsd el, és oszd meg a tartalmakat.

7. Mérés: kövesd figyelemmel az eredményeket, és az eredményességet is, és ennek megfelelően optimalizáld.

Tartalommarketing szerepe a sales funnelben

A tartalommarketing hatékony felépítéséhez ismernünk kell a sales funnelt, hiszen azzal szorosan összefügg, és az nagyban meghatározza, ugyanis a sales funnel egyes szakaszaiban másféle tartalommal lehet célt érni. A tartalommarketingnek a saját sales funnelünk hatékonyságát kell elősegítenie.

1. A tudatosság szakasza

Az értékesítési folyamat első szakaszában a tartalomnak a célközönség legfontosabb kérdéseire, problémáira kell összpontosítania. Ha az embereket érintő problémákról, kérdésekről, az őket érintő kihívásokról írsz, vagy egyéb más módon értekezel, akkor nagy az esély arra, hogy kapcsolatba lépj velük. Ebben a szakaszban a tartalomnak oktató jellegűnek, és tanácsadónak kell lennie. 

A legjobb tartalmak ebben a szakaszban: cikkek, blogbejegyzések , e-könyvek, videók , hírlevelek.

2. Megfontolási szakasz

A mérlegelési szakaszban a tartalomnak hasznos információval kell szolgálnia, hogy kitűnj a versenytársak közül, és bizalmat építs, aminek köszönhetően a végén téged választanak. Természetesen a tartalomnak arra kell irányulnia, amit a vállalkozás kínál. 

A legjobb tartalmak ebben a szakaszban: esettanulmányok, útmutatók, cikkek, videók, ellenőrző listák.

3. Záró szakasz

A tartalommarketing fontos szerepet játszik akkor is, ha a potenciális ügyfél már közel áll a vásárláshoz, csak még nem biztos abban, hogy tőled vásároljon e. Ebben a szakaszban az értékesítésre kell összpontosítanod a tartalmakkal, ugyanakkor azt kell hangsúlyoznod, hogy miért te vagy a legjobb választás, nem pedig azt, hogy milyen nagyszerűek a szolgáltatásaid vagy a termékeid. 

A központi üzenet itt tehát a szakértelem, a tudás, és a termékek megkülönböztető előnyeire kell felhívnod a potenciális vásárló figyelmét. 

A legjobb tartalmak ebben a szakaszban: esettanulmányok, vásárlói vélemények, vásárlói útmutató, termékvideó, kutatások.

SEO szerepe a tartalommarketingben

Ha tartalommarketingről beszélünk, nem hagyhatjuk figyelmen kívül a SEO, azaz a kereső optimalizálás szerepét. A keresőoptimalizálás egy jóval hosszabb téma, ezért csak futólag érintjük most. 

Röviden a SEO olyan munka, amit azért végzünk, hogy a keresőmotorok minél jobb pozícióban rangsorolják az általunk készített tartalmat. Ez leginkább igaz a weboldalon közzétett tartalmainkra, legyen az blogcikk, vagy konkrét oldalak. De nagy szerepe van egyes közösségi média platformokon is. Ilyen például a Youtube, TikTok és az Instagram is. 

Amennyiben a tartalmunk kereső barát, azt eredményezi, hogy a tartalmunk képes lesz bizonyos kereséseknél megjelenni mint találat. Így a tartalmunk képes lesz a célcsoportunk azon részét is elérni, akikhez nem jutottunk eddig még el. 

Ahogy említettük, ez egy lényegesen hosszabb téma, de rövid kivonatként mégis szeretnénk ellátni pár tippel, hogy tedd a tartalmadat keresőbaráttá:

  • releváns kulcsszóval ellátott címeket, leírásokat, hashtag-eket/címkéket használj
  • ahol van lehetőség, mindenképp adj meg leírást, hashtag-eket/címkéket
  • a használt kulcsszavakra legyen valós keresési volumen, azaz gyakran használt legyen a célcsoportod körében
  • ne próbáld meg mesterségesen manipulálni a keresőmotorokat, azaz tényleg olyan kulcsszavakat használj, ami valójában kapcsolódik a tartalomhoz

Reméljünk cikkünk segített téged és a vállalkozásod abban, hogy a tartalommarketinged hatékonyabbá és tudatosabbá váljon. Ha korábban nem fektettél kellő energiát, erőforrást a tartalommarkedingedbe, mindenképp javasoljuk, hogy foglalkozz vele, mert hosszabb távon az egyik legjobb marketing eszköze a vállalkozásodnak.

Szólj hozzá!