Google Ads alapok

Google ads alapok

Naponta 3,5 milliárd keresést indítanak a felhasználók világszerte. Magyarországon régóta több, mint 95%-ban a Google keresője a legnépszerűbb, ezért nálunk is jelentős mennyiségű keresés történik nap, mint nap.

A keresési találatok nagy részénél megjelennek Google Ads keresőhirdetések is. Ezek a hirdetések hatékony módszert biztosítanak arra, hogy releváns és minőségi forgalmat terelj a vállalkozásod weboldalára.

A Google Ads egy nagyszerű digitális marketing eszköz a vállalkozásod online jelenlétének felturbózásához.

Fókuszálhatsz kizárólag arra, hogy nagyszerű tartalmat készíts a weboldalra, ami aztán “ingyen” forgalmat hoz a weboldaladra. A legjobb eredményeket azonban akkor érheted el, ha az organikus és a fizetett keresési forgalomra egyaránt koncentrálsz.

Ebben a cikkben leírtam az alap információkat, amiket érdemes tudnod a Google Ads hirdetésekről mielőtt belevágnál és elkezdenél aktívan hirdetni.

Mi az a Google Ads?

Google keresési találatait két nagy részre tudjuk bontani. Az egyik az organikus találatok. Azok a weboldalak, amiket a Google keresőrobotjai megtalálnak, feltérképeznek és elérhetővé tesznek a találati listában. Ehhez a weboldaladnak keresőoptimalizálásra van szüksége és legtöbb esetben hosszú időre (több hét vagy hónap), mire beérik a belerakott munka.

Google kereső találati lista

A másik rész a fizetett megjelenések, amik az organikus találatok alatt és felett jelenhetnek meg. Itt az idő faktort kiváltja a pénz. Megfelelő beállítások mellett a szolgáltatásod iránt aktívan érdeklődő felhasználókat, kiszámítható módon tudsz a weboldaladra terelni.

A Google Ads rendszerében a kereső hirdetések mellett megtalálhatod a display hirdetési lehetőségete, ami a Google Display hálózatában szereplő weboldalakon jelenthet meg. Valamint szintén innen tudunk YouTube videós és Gmail fiókban megjelenő hirdetéseket indítani.

YouTube hirdetések és Google Display Network

Miért jelenik meg a hirdetés?

A Google hirdetések aukciós modellben működnek. A kereső hirdetések megjelenése kulcsszavakra épülnek, amiket a vállalkozás profilja alapján választunk ki és állítunk be a hirdetések célzásánál.

Az, hogy végül a hirdetésed megjelenik-e egy olyan kulcsszóra, amit célzol a kampányodban az leginkább az alábbi két tényezőtől függ.

  1. A hirdetésed minősége
  2. A kattintás megszerzésére tett ajánlatod

A hirdetésed minőségére visszajelzést a Minőségi mutatón keresztül kapsz. Ez egy 1-10 skálán megmutatja mennyire ítélte jónak a kulcsszó-hirdetés párosítást a Google Ads rendszere a korábbiakban, részben a felhasználók viselkedése alapján.

Hogyan működik a Google Ads aukciója?

Minden egyes alkalommal, amikor egy felhasználó keresést indít, a háttérben lezajlik egy aukció.

Ahhoz, hogy megnyerd az aukciót és a vállalkozásod számára értékes kulcsszóra megjelenjen a hirdetésed, a Minőségi Mutató javítására kell törekedned. A Minőségi Mutatót leginkább egy fekete dobozhoz hasonlítható, mert az értékelés valódi szempontjait sosem fogja az orrunkra kötni a Google. Azonban van néhány faktor, aminek hatása van rá::

  • A Google hirdetés relevanciája a keresési kifejezésre
  • A kulcsszó relevanciája a hirdetéscsoporthoz
  • A hirdetés és a landing oldal közötti következetesség
  • A hirdetés és a hirdetéscsoport múltbeli átkattinási aránya
  • A teljes hirdetési fiók múltbeli teljesítménye

A Google díjazza a magas Minőségi Mutatót.

  • Alacsonyabb költségekkel: minél nagyobb a Minőségi mutató, annál olcsóbban tudsz megszerezni egy kattintást egy aukcióban
  • Nagyobb láthatóság: nagy Minőségi Mutató gyakoribb és magasabb pozícióban való megjelenést biztosít, anélkül, hogy növelned kellene a kattintásokra szánt ajánlattételt.

Google Ads fiók struktúra

A hirdetési fiókok lényegében 3 szintből épülnek fel. A kampány, a hirdetéscsoport és a hirdetés szintből. Mindegyik szinten más beállítás lehetőség érhető el. A hirdetéscsoportok alá tagozódnak be a kulcsszavak (célzások) és a hirdetések, amik a célzások alapján megjelennek a felhasználók számára.

Google Ads fiók struktúra

Mennyibe kerülnek a Google Ads hirdetések?

A Google Ads hirdetéseknél jellemzően a kattintásonkénti költséget szokás alapul venni, amikor egységnyi költés mutatóról beszélünk. Három betűs rövidítéssel CPC-nek hívjuk. (Cost Per Click). Az, hogy mekkora lesz az átlagos CPC egy kulcsszónál az temérdek tényezőtől függ. Vannak olyan tényezők, amikre nincs ráhatásunk. Mint például, hogy hány hirdető célozza ugyanazokat a kulcsszavakat.

A nagyszámú faktor miatt el kell fogadnod, hogy ez egy állandóan változó érték. Arra kell koncentrálnod, ami csökkenti. Vagyis a Minőségi Mutató. Ha azt magas értéken tartod, akkor nagyjából mindent megtettél, hogy a lehető legalacsonyabb szinten tartsd a CPC értéket.

Bár közvetlenül nem csökkenti a kattintási költséget, de célszerű minél több kizáró kulcsszót felvenned a célzásoknál, hogy tényleg csak a számodra értékes keresési kifejezésekre jelenjenek meg a hirdetéseid.

Szólj hozzá!